Re: 2 X raptor kontra 4 x hitachi - raid 0

Autor: mixxos (mixxos_at_dfdfdfdfdf.fdfd)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 17:57:59 MET

MNorbert napisał(a):

> Użytkownik "mixxos" <mixxos_at_dfdfdfdfdf.fdfd> napisał w wiadomości

> jesli wezme dyski IDE i Sata tej samej firmy to nie bedzie roznicy
> bo transfer jest ten sam
> a tak pozatym to ja planuje 4 dyski ATA 2 podpiete pod raid
> sprzetowy wpiety do pci
> i dwa podpiete pod mostek poludniowy (poze pci)

ale czekaj - cos takiego mi przyszlo do glowki :D jesli chodzi o te
dyski dynamiczne w windach (xp i 2000)
ze system poprostu tylko "widzi" jako jedna calosc
-a sprzetowo przeciez pozostaja dalej jako calkowicie niezalezne
urzadzenia - i transfer wcale nie jest szybszy

zapis nastepuje najpierw na jednym(dysku czy w Twoim przypadku Raidzie)
a gdy sie skonczy miejsce dopiero na nastepnym (-taki jest cel tych
dynamicznych gdy chce sie zrobic duza partycje z malych dyskow)
-czyli praktycznie zaden przyrost

a jakbys nawet zrobil oddzielne partycje na jednym i drugim raidzie
to tez nic nie da -psd tez najpierw na 1partycji (tempowej)i jak
zapelni
to na nastepna -wiec dwa dyski przysypiaja (ten drugi raid)

to takie moje rozwazania -ale chyba jak najbardziej prawdziwe
-moze jakis ekspert od raidow i systemow sie wypowie

--
pozdro  ][  >>..Zima jak troska, dlugo trwa, a lato jak szczescie,
Miiiixxo][                     mija chwila. Maria Rodziewiczowna ..<<