Re: 2 X raptor kontra 4 x hitachi - raid 0

Autor: MNorbert (amrk_at_op.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 21:26:27 MET

Użytkownik "mixxos" <mixxos_at_dfdfdfdfdf.fdfd> napisał w wiadomości

> ale czekaj - cos takiego mi przyszlo do glowki :D jesli chodzi o te
> dyski dynamiczne w windach (xp i 2000)
> ze system poprostu tylko "widzi" jako jedna calosc
> -a sprzetowo przeciez pozostaja dalej jako calkowicie niezalezne
> urzadzenia - i transfer wcale nie jest szybszy
>
> zapis nastepuje najpierw na jednym(dysku czy w Twoim przypadku Raidzie)
> a gdy sie skonczy miejsce dopiero na nastepnym (-taki jest cel tych
> dynamicznych gdy chce sie zrobic duza partycje z malych dyskow)
> -czyli praktycznie zaden przyrost

i tutaj pomyslileś tak zwane dyski JBOD ( w terminologi windowsowej
spanning - wolumin łączone) z RAID 0 ( stripping - woluminy paskowe)

windows obluguje stripping ...

pozostaje pytanei czy obsługuje je "warstwowo"

bo chce zrobić windowsowy jeden RAID 0 z 2 dysków

i potem połączyć go windowsowym raidem 0 z raidem sprzetowym ....

ciekawe czy sie uda ? :))) i jak windows wytrzymuje takie obciążenia
transferem ?

może ktoś wie jak jest zajętośc procka przy windowsowym raidzie ? i jak
wyglada wydajność?