Która z trzech 19"? - Philips 109P40? LG-Flatron F900P? Samsung 959NF?

Autor: latet (latet_at_wwwrrrrrrr.pl)
Data: Sun 29 Feb 2004 - 13:01:22 MET

Witam serdecznie,

Odrzuciłem 19" inne i zdecydowałem kupić jedną z poniższych.

1. Philips 109P40,
2. LG-Flatron F900P
3. Samsung 959NF

Ale za mało wiem o WADACH tych modeli (o parametrach i zaletach
mozna do woli poczytać na stronach producentów i sklepów).

Monitor bedzie uzywany do celów ogólnych, z przewagą obróbki zdjęć,
ale także co nieco DTP.

Troche się ostatnio dowiedziałem złego o Samsungu 959NF
(spory odsetek trefnych egzemplarzy na Polskim rynku),
więc ten model spadł u mnie na 3. miejsce.

Za Philips-em 109P40 przemawiają stosunkowo niewielkie rozmiary,
zwłaszcza głębokosc, co jest mi bardzo na rękę. A także to, że jak
na razie mam Philipsa 107B i jestem zadowolony, przez 4 lata nie
stracił nic na jakosci obrazu. Jakoś ufam Philipsom, mimo, że
spotkałem sie z 19" starym Philipsem 109S o to jest złom
(niesamowita, strasza moira we wszystkich rozdzielczosciach,
nie do wyregulowania + drgania obrazu w naroznikach).

Na temat LG-Flatron F900P slyszalem zachwyty, ale na razie
tylko z jedngo źródła.

Bardzo prosze uzytkownikow tych 3 monitorow, o opinie,
zwlaszcza na temat ich wad.

Dla mnie najgorsze co moze być to:

1. dragnia obrazu ("trzepotanie naroznikami"),

2. ciągłe dźwieki wydobywjące sie z monitora (ostatnio sporo czytalem
    o tym problemie w monitorach NEC - buczą),

3. słaba ostrosc, wyrazny spadek ostrosci na bokach,

4. efekt pompowania,

5. wypłowiałe kolory,

6. szybkie pogarszanie się parametrów orbazu z czasem.

Mniejszą wagę przywiązuję do geometrii obrazu.

Dziekuję za wszelkie uwagi,

Pozdrawiam,

latet