Re: Pentium 4

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Sat 28 Feb 2004 - 15:19:12 MET

On Sat, 28 Feb 2004 15:02:17 +0100, _Wojtek_ wrote:

[...]
> to mniej wiecej tak jak ja, chociaz wczesniej bylo jeszcze 6502 i MC68000 :)

Atari czy Commodore ?
;)

Ja ujeżdżałem 6510 i 8502 (co mnie chyba jednoznacznie identyfikuje ;)
), 8251 i Z80

> wcale nie musza byc calkowicie zgodne, patrz 3dnow i sse.

AMD poprawiło to w 3DNow2 ;)

> a w przypadku
> x86-64 sa calkowicie (przynajmniej tak mi sie wydaje). jak to byloby mozliwe
> gdyby by nie wspolpracowali na etapie projektowania?

Nie wiem. A jak to możliwe, żeby AMD i Intel robiły coś *razem*, nie
pisnęły przy tym ani słowa. Przecież Intel nie miał w tym żadnego
interesu - Itanium na rynku od kilku lat, po co pomagać AMD i strzelać
do własnej bramki ?
A 64 bit instrukcje x86 są odmienne od tych z Itanium....

Musiała istnieć jakaś wcześniejsza specyfikacja, którą zastosowały obie
firmy, alebo jedna zerżnęła od drugiej. AMD zrobiło to w 386, może teraz
pora na Intela ? ;)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!