Re: Pentium 4

Autor: _Wojtek_ (w.zuchowski_at_wytnij.to.z.adresu.aster.pl)
Data: Sat 28 Feb 2004 - 19:46:51 MET

MC68000 :)
> Atari czy Commodore ?

najpier 65xe potem amiga :)

> Ja ujeżdżałem 6510 i 8502 (co mnie chyba jednoznacznie identyfikuje ;)
> ), 8251 i Z80

6510 to c64, a 8502 i 8251?

> Nie wiem. A jak to możliwe, żeby AMD i Intel robiły coś *razem*, nie
> pisnęły przy tym ani słowa. Przecież Intel nie miał w tym żadnego
> interesu - Itanium na rynku od kilku lat, po co pomagać AMD i strzelać
> do własnej bramki ?

oni niekoniecznie musieli sobie pomagac, wystarczy ze 5 lat temu dogadali
sie co do rejestrow, rozkazow, parametrow, zwracanych wartosci itd. wszystko
po to zeby nie wprowadzac dwoch niekompatybilnych platform 64 bit. potem juz
kazdy realizowal to po swojemu. oni dogadali sie tylko co do standardow.
realizacje kazdy wizal juz na wlasne barki i raczej sobie w tym nie
pomagali... zreszta jak inaczej wytlumaczyc ze zrobili to samo w tym samym
czasie? przeciez ten yamhill jest gotowy juz od jakiegos 1.5 roku, akurat
wtedy kiedy amd wypuscilo pierwszego hammera...

> A 64 bit instrukcje x86 są odmienne od tych z Itanium....

intel wcale nie palal entuzjazmem do x86-64, zreszta nadal nie pala. a
dogadali sie co do standardu tak na wszelki wypadek. tak mi sie przynajmniej
wydaje. jakos trzeba wytlumaczyc to ze zrobili to samo :)

> Musiała istnieć jakaś wcześniejsza specyfikacja, którą zastosowały obie
> firmy, alebo jedna zerżnęła od drugiej. AMD zrobiło to w 386, może teraz
> pora na Intela ? ;)

a kto ta specyfikacje dla nich wymyslil, motorola? ;-)