Re: wyciszenie - jakie rozwiązanie

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 13:48:02 MET

> Mój problem przedstawia się następująco:
> 1. Posiadam zasilacz Mercury 400 W i chciałbym go wyciszyć. Na różnych
> stronach odnośnie wyciszania dowiedziałem się, że należy wlutować opornik
> celu spowolnienia obrotów wiatraka. Jaki ma być ten opornik, żeby to się
nie
> zagrzało? I czy to będzie miało wpływ na żywotność zasilacza? Może znacie
> jakieś inne metody wyciszenia zasilacza?

Tutaj pewnie trzeba by dobrac opor doswiadczalnie, albo wmontowac regulator
obrotow ( mozna kupic na alegoro za kilka zloty ). Ewentulanie wymienic caly
wiatrak na jakis wybitnie cichy ( papst ? ).

> 2. Dodatkowym źródłem hałasu jest również dysk twardy (Maxtor 120 GB 7200
> rpm). Czy istnieje oprócz zastosowania specjalnych kieszeni wyciszających
> jakaś "domowa" metoda?

Na stronie maxtora jest program do wyciszania dyskow ( oczywiscie kosztem
wydajnosci )
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/setacm.htm,

Co prawda w opisie jest ze dziala tylko dla kilku typow dyskow, ale bodajrze
w chip'ie pisali o uzywanie tego to 80G maxtor, wiec pewnie dziala rowniez
na innych.

Pozdrawiam