Re: radeon 9100 - czy mozna wylaczyc wiatraczek?

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 14:15:17 MET

> chodzi o to ze na radeonie mam wiatraczek, ktory mi bardzo nieprzyjemnie
> bzyka :-)
> raz zrobilem taki test i po chwili od wylaczenia komputera, na ktorym
szedl
> 10krotny test 3dmark 2001 przylozylem palucha do radiatora na grafice i
ten
> byl zimny
>
> czy ew przegrzanie grafiki po wylaczeniu wiatraczka moze ja zniszczyc czy
> tylko mi zwiesi komputer?
>
> pozdrawiam, Szymon

ja działałem chyba ze 3 mieś bez wiatraczka (Sapphire 9100 64MB 128bit).
Nawet nie wiedziałem że sie nie kręci - kiedyś go rozbierałem żeby
nasmarowac bo buczał i musiałem źle wtyknąć kabelek... Zorientowałem się
dopiero jak po 3 mieś. zmieniałem urzadzenia na taśmach ATAPI. Karcie nic
się nie stało pomimo tego że chodziła bez przerwy przetaktowana 265/265MHz.
Ale słyszałem że jest możliwość przegrzania karty co nawet jeśli nie skończy
się zniszczeniem karty to może doprowadzić do znacznego zmniejszenia
osiągów. Tak więc cokolwiek robisz to robisz na własne ryzyko.

PZDR
Shaman