Re: Jaka plyta pod P4?

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 22:12:34 MET

"Orson" <orson_at_wroclaw.net.pl> wrote in message
> Witam
> Jesli chodzi o segment P4 to nie za bardzo wiem co teraz sie tam dzieje.
> Niestety w zakladzie nie przejdzie nic co nie jest zwiazane z chipsetem
> Intela wiec zwracam sie z prosba o doradzenie jaka plyte glowna wybrac
> pod P4 ktora spelni takowe warunki:
> - magistrala 400/533/800
> - obsluga pamieci ECC Reg. 2 GB PC3200 DDR w trybie Dual
> - kontroler zintegrowany HDD SATA lub PATA ze sprzetowa obsluga
> mirroringu i mozliwoscia startowania z tego systemu (systemem bedzie XP
> [...]

W zasadzie szukasz po prostu plyty z gornej polki, wiec do wyboru masz:
-Abit IC7-G (lub MAX3)
-Asus P4C800-E Deluxe (literka E to siec 1000 na CSA, bez E to 3com na
PCI) - mam wersje bez E, jestem zadowolony, ale tez nie mam od niej zadnych
szczegolnych wymagan - ot jest dziala, etc - nie podkrecam, jakis
egzotycznych kart nie instaluje, wiec nie jestem moze miarodajnym przykladem
;)
-Gigabyte 8KNXP (mam nadzieje, ze nie pomylilem modelu, chodzi o ten z 6
fazowym zasilaniem, jest tez wersja z SCSI)
-Intel Bonanza 875

W zasadzie wszystkie spelniaja Twoje warunki, wiec dalszy wybor musisz
uzaleznic od tego, czy potrzebujesz dodatki (ile pata, ile SATA, czy SCSI,
czy 1394, ile usb).
Majac taki budzet, nie masz co sie zastanawiac na chipsetem - na pewno 875P
(ECC!), jesli chodzi o sprzetowy mirroring (i tak bedzie to
sprzetowo-programowy, ale do XP wystarczy) to przychyl sie w strone
dodatkowych kontrolerow - Promise, Silicon Image, a nie tego na chipsecie -
i plyta Intela tu odpada. Ja kupujac Asusa kierowalem sie m.in brakiem
wentylatora na chipsecie, poniewaz jak wnioskuje bedzie to komputer do
biura, wiec przemysl tez Gigabyte - ZTCP ma dodatkowi kontroler ATAPI a nie
tylko ATA jak pozostale - przydatne jak zestawisz raida jednak na chipsecie.

pzdr
Zbyszek