plyta glowna na kt400

Autor: niebaum_at_o2.pl
Data: Sun 25 Jan 2004 - 13:16:26 MET

witam

stoje przed wyborem nowej plyty glownej (Socket A); ze wzgledu na moje
dosc ograniczone mozliwosci finansowe (absolutne maksimum to 300PLN)
zdecydowalem sie na chipset KT400 (nForce2 i KT600 sa za drogie);

spedzilem troche czasu przegladajac recenzje plyt opartych na tym chipie
jednak nadal nie jestem zdecydowany i waham sie miedzy:

- Microstar KT4AV (wg opini jakie znalazlem plyta ogolnie dobra, jednak
podobno jest jakas wadliwa seria na rynku);
- Gigabyte GA-7VA (plyta bez wad?);
- Asus A7V8X-X (slyszalem o jakich blizej nie sprecyzowanych problemach);

myslalem tez o jakims Epox'ie na KT400, jednak nie przygladalem sie tym
plytkom blizej (moze powinienem?), chociaz cenowo wygladaja atrakcyjnnie
(8K9AI, 8K9A7I, 8K9A2+), nawet (za) bardzo atrakcyjnie...

plytka powinna byc stabilna (chociaz w porownaniu z moja stara DFI,
ktora wieszala sie kilka razy na godzine, pewnie kazda bedzie stabilna
;)), dodatki w stylu LAN, SATA, FireWire, 10xUSB etc sa sprawa drugorzedna;

w przyszlosci chcialbym na nia wsadzic Applebred'a, wiec mozliwosci
podkrecania nie sa bez znaczenia (procesor 2.2GHz za >200PLN - brzmi
niezle :));

interesuje mnie tez obsluga pamieci DDR400 (miedzy innymi ze wzgledu na
w/w Applebreda) - slyszalem, ze niektore plyty alergicznie reaguja na
pewne kosci DDR400; jakie kosci moglibyscie mi polecic? jak na razie
zdecydowalem sie na Kingstony DDR400 CL3 (ValueRAM KVR400X64C3/256),
duzo da sie z nich wycisnac? msylalem tez o Twinmosach, jednak slyszalem
ze ostatnio nie sa to kosci najwyzszych lotow...

prosze o opinie na temat w/w plyt i pamieci oraz polecenie mi czegos, co
spelnia moje wymagania;

z gory dziekuje za odpowiedzi;

pozdrawiam,
Maciej