Re: modernizacja - Athlon czy P4?

Autor: Norbert (norbert.kaminski_at_wp.pl)
Data: Sat 24 Jan 2004 - 23:15:11 MET

W artykule news:buts7i$n04$1_at_inews.gazeta.pl,
niejaki(a): szpon z adresu <szpon_at_nospam-gazeta.pl> napisał(a):

> A ja piszę, że intel to shit, ponieważ miałem okazję bawić się różnymi
> sprzętami i każdy intel wypadał blado przy odpowiedniku cenowym od
> AMD.

To nie jest miarodajna opinia... wystarczy tez wspomniec ze na zestaw nie
tylko procek ma wplyw ale i mobo i inne elementy.
Poprostu..dla kazdego cos milego.

> Co to ma do rzeczy? Ja kupuję to co jest lepsze do wszelkich
> zastosowań.

Hmmm... widzisz... nie potrafie teraz odszukac ale przejawiaja sie watki
ze czasem amd a czasem intel radza sobie lepiej w konkretnych
zastosowaniach.
Dla typowego usera ktory ma komputer do wszystkiego jak ty owszem..nie ma
to znaczenia...
Ale jesli ktos wybiera maszyne do konkretnych zastosowan to juz zmienia
sprawe.

> Stać mnie na P4 ale i tak nigdy bym go nie kupił. Bo po co ładować
> kasę w błoto? A może znowu intel postanowi zmienić socketa i co
> wtedy?! Znów zmiana płyty głównej?

A czy ktos pisal ze Ciebie moze nie stac? Ja w to nie wnikam. A co do
podstawek...
Zarowno intel jak i amd zapowiada zmiane podstawek w 2004roku.
Intel = LGA775 wspolpracujace z podstawka socket T
amd w tej chili nie pamietam bo artykul czytalem kilka dni temu.

> Wg. mnie AMD is the best, ponieważ testowałem wiele inteli i wiele
> AMDków i popieram swoje słowa praktyką i własnymi spostrzeżeniami.
> intel po prostu wciska kit za dużą kasę, wykorzystują swoją pozycję
> "monopolisty".

Ma konkurencje w AMD wiec juz monopolista nie jest.

> Rozumiem, iż chcesz mi powiedzieć: "jesteś głupi, i tak intel jest the
> best".

Zle rozumiesz.
Nikomu nie mam zamiaru ublizac, daleki jestem od tego..poprostu uwazam ze
jestes zacietrzewiony a tu potrzeba spojrzenia "z boku".
Wszystko bez emocji jest bardziej klarowne :-)

> Chipa nie czytam, bo to badziew. Czytałem go przed 1995, później stał
> się zwykłym badziewiem, jakiego pełno na rynku. Testy wskazują, iż P4
> 3.2 jest szybszy od Athlona 3200+. A teraz porównaj ceny oraz
> częstotliwości jądra obydwu procesorów. Faktem jest, iż stosunek jest
> mniej więcej taki, że 1MHz AMD = 1.5MHz intel.

Wyraznie zaznaczylem co Ty wycioles z cytatu ze pismo nie jest ok.. ale
ten artykul o ktorym pisalem jest obiektywny bo inny byc nie moze.
I nie wiem jakie MHz porownujesz bo AMD3200 nie ma 3,2GHz

cashe...to tylko przyklad.. :-)
Pozdrawiam

--
******* norbert.kaminski_at_wp.pl **** gg:1334053 **********