Re: Standardowa Konfiguracja...

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 02:00:11 MET

Użytkownik "stefe" <stefe_at_wpKASUJTO.pl> napisał w wiadomości

> do takiego zasilacza mam przypiete... 3 HD, muzyczna, graficzna, dwie
> karty sieciowe, kontroler ata100, dwa napedy optyczne, 512ramu, axp2k+
> i czesto korzystam z dwoch urzadzen na USB bez dodatkowego zasilania
> (skaner i cyfrowka)... komputer pracuje w podobnej konfiguracji okolo
> 2 lata... napiecia sa w normie i komp dziala jak najbardziej
> stabilnie.
Wporządku - z tym że zauważ ile jest teraz sytuacji kiedy zasilacz nie
wyrabia. Ile jest takich, gdzie 300W zasilacz po pewnym czasie "idzie na
frytki". Zresztą widać to już od dłuższego czasu - kiedyś nie zwracano
uwagi na zasilanie - w dniach dzisiejszych sytuacja się zmienia.
Proponuje poczytać również zalecenia samego AMD...
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/quick_ref_faq.pdf
i nie tylko tutaj..
Nie twierdzę, że 300W Tracer nie uciągnie takiego sprzętu - twierdzę
jednak, że będzie pracował na granicy możliwości. A co z tego wynika
wywnioskujcie sami. Chcieć dla kogoś dobrze to jeszcze powiedzą, że nie
masz racji.

> ile kosztuje Nforce2?
> jaka jest roznica w wydajnosci?
> jak sie zapoznasz z cenami i osiagami poszczegolnych chipsetow
> pogadamy.
Tak wyszło, że znam osiągi i ceny poszczególnych chipsetów. I jakoś nie
przekonuje mnie taki bełkot, że skoro różnica w wydajności jest mała to
biorę Sis-a. nForce - lepsza wydajność, stabilność, lepsze wsparcie
techniczne.. itd itp. Tak jak powiedziałem. MOIM ZDANIEM - wolałbym
odpuścić sobie SB i kupić lepszą i droższą o te 100-150 zł płytę główną.
Na podstawki nie ma co żałować.

> pewnie, ze dobrze, ale to mial byc komp za 3000... to juz raczej w
> gestii kupujacego co wybierze... i zapewniam Cie, ze moje komputery
> nie miewaja blue screenow na takich kostkach.
Jest takie mądre pojęcie jak prawdopodobieństwo. I je też trzeba brać
pod uwagę. Twoje może akurat nie - ale oczywiste jest to, że pamięci
no-name są o wiele bardziej awaryjne i powodują niestabilną pracę dużo
częściej.

> ale tez nie neguje mojego zdania.
Nie neguje - bo chyba jesteś pierwszym, który takie zdanie wyraził.
Aczkolwiek Hitachi jest w Polsce bardzo mało znanym producentem (jeśli
chodzi o dyski.. zresztą pewnie i na świecie). Nie mówmy też o "klapkach
na oczach" - twierdzisz, że doświadczeni użytkownicy polecający WD /
Seagate'a / Maxtory mają klapki na oczach?

> to malo slyszales... wnioskuje mala znajomosc hardware.
źle wnioskujesz... czytaj ze zrozumieniem - o tym, żeby ktoś polecał
Hitachi usłyszałem parę dni temu.

> moze i bardziej wypasiona... ale czy napewno bardziej stabilna i
> wydjaniejsza od mobo asrocka... zeby placic sporo wiecej?
na bank bardziej stabilna i wydajniejsza. Lepsze wyposażenie, lepsza
jakość wykonania, lepszy support, mniejsza awaryjność. Jakoś to nie
przemawia..

> uwazam, ze te dyski sa porownywalne w wydajnosci... moze nawet hitachi
> go przewyzsza... nie mowiac o tym, ze hitachi jest sporo cichszy
Pokaż mi test w którym ten Hitachi jest szybszy od WD...

> pewnie, ze firmowe sa lepsze... ale nie zawsze warto doplacac do
> standardowej konfiguracji.
IMO warto.

> a ja powiedzialem, ze wcale nie lepszy.

> pewnie nie przeczytales dokladnie moich tekstow.. mam dwie takie
> obudowy z dwoma takimi zasilaczami... napiecia trzymaja w normie i
> stabilnie.
Poczytaj archiwum grupy co się dzieję z co niektórymi ( nie twierdzę, że
to reguła ) Codegenami 300W ( Tracer to jeszcze gorsze g... )
Chyba czasami przesadzasz z tymi oszczędnościami. IMO nie warto. Nie
warto na płycie i nie warto na zasilaczu - takie moje zdanie.. i myślę,
że wielu je potwierdza.

Pozdrawiam
Kobi

--
*** Epox 8RDA3I / Duron 800_at_1000MHz 125MHz FSB @ 1.75V ***
** TwinMOS 256MB 333MHz 6-2-2-2 / Chieftec HPC-360-202 ***