LCD Klasa I

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.pl)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 14:11:56 MET

Witam!

Przymierzam się do kupna monitoral LCD. Zalezy mi, żeby monitor pozbawiony
był martwych pikseli. Jednak producenci zazwyczaj skrzętnie ukrywają
informację o klasie panelu LCD. Szczerze mówiąc jeszcze nie trafiłem na
monitor, gdzie jedoznacznie byłaby podana klasa. Moje wymagania są mniej
więcej takie:
- 17"
- klasa I (brak martwych pikseli)
- czas reakcji 16ms, ew. 20ms
- złącze DVI
- kontrast 450:1
- jasność 250:1
- fajnie by było, gdyby ramka była możliwie wąska :-)
- kąt widzenia nie jst dla mnie zbyt istotny (a może powinien?) - przy
komputerze siedzę sam.
Czy powinienem jeszcze na coś zwrócic uwagę? Główne zastosowanie:
progarmowanie, prace biurowe, obróbka filmów i zdjęć - w zakresie
amatorskim, gry, inetrnet, oglądanie filmów. Planuję na to wydać 3-4tys
(bliżej 3-ch :-). Preferuję sprzęt markowy.
A może przesadzam z tą klasą pierwszą? Strasznie mnie drażnią jakiekolwiek
zakłócenia na ekranie, ale jeśli okaże się że za stuprocentowo czysty obraz
będę musiał zapłacić drastycznie więcej niż za II klasę, to chyba się
poddam.
Aha - jeszcze jedno: większość monitorów ma 25ms. Czy to wystarczy do
komfortowego oglądania wszelkich szybkich zmian na ekranie?

Pozdrawiam
Tygrysek

--
Asus A7N8X Deluxe | AMD Barton 2500+ | 1GB DDR333 Dual Channel  | WD Caviar
80GB WD800JB | Seagate SATA 120GB ST3120026AS | Geforce3 Ti200 | Asmax