Re: Zakres obowiązków - opieka informatyczna

Autor: Pe.Ka (crxn1972_at_tnmrgn.cy)
Data: Tue 20 Jan 2004 - 20:04:28 MET

Dnia 04-01-20 19:48, osoba przedstawiająca się jako "Szymek" napisała:

> Chodzi o urząd gminy. Oczywiście nie podpisałem tego jeszcze, bo niby z
> jakiej racji mają mnie pociągać do odpowiedzialności? Połowy licencji nie
> mają bo zaginęły, druga połowa zainstalowana piracka...i zaledwie pare
> komputerów, które im sprzedałem ma wszystko legalne. Albo próbują ze mnie
> kozła ofiarnego zrobić, albo liczą, że tak mi zależy na kasie, że podpiszę
> wszystko! Trudno powiedzieć w co pogrywają, ale pogrywają wg mnie
> nieuczciwie.

Może być i tak że sami nie wiedzą o czym piszą a usłyszeli w tv o
latających komputerach i chcą żebyś się tym zajął.
Odpowiedzialność nie musi koniecznie polegać na tym że Cię posadzą bo
urząd ma piracki system. Można to też zinterpretować jako dbałość o
zapewnienie legalności oprogramowania wykorzystywanego w urzędzie. Jeśli
masz możliwość przyblokować sprzęt tak aby nikt tam własnych śmieci nie
pchał to proponowałbym zrobić pełną inwentaryzację oprogramowania,
inwentaryzację licencji i z wynikami pójść do naczelnika. Powiesz mu co
jest a czego nie ma co trzeba kupić a co wywalić. Jeśli powie "ok,
trzeba to trzeba" to myślę że możesz śmiało takie coś podpisać. Jeśli
zacznie kręcić że kasy nie ma albo że może później to raczej daj sobie
spokój bo faktycznie to może być mina.

Pozdrawiam

--
  #  <_*_>        //\    Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl    //\