Re: Problem z Bios-em?

Autor: Radek Cichy (rc1977_at_o2.pl)
Data: Tue 20 Jan 2004 - 10:08:13 MET

> Z powodu
> usterki sieci energetycznej nastąpił restart komputera i przy
> ładowaniu BIOS-u pojawił się następujące komunikaty:
> 1.Keybord error or ..... - to wiem co znaczy

Błąd klawiatury. BIOS nie wykrył podłączonej klawaitury lub jest uszkodzona
lub jest uszkodzony układ na płycie do obsługi klawy. Przyczyny mogą być
różne (ale stawiam na wspomnianą usterkę sieci).

> 2. Warning! Your computer case has been opening-to niestety nie wiem
> co znaczy

Ostrzeżenie o tym, że ktoś otwierał obudowę kompa. Niktóre kompy mają taki
czujnik, który można potem kasować, żeby sprawdzać, czy ktoś grzebał w
kompie. Pewnie też uległ uszkodzeniu, albo ustawił sobie stan wysoki
(prawda) po tym przepięciu.

> Przy dalszym uruchomianiu (klawisz F1) system Win XP wgrywa się ,ale
> nie działa ani mysz ani klawiatura. Uruchomienie w trybie awaryjnym
> też nic nie pomaga. Pomoże ktoś matołkowi Adamowi

Oba objawy wskazują na jakieś uszkodzenie płyty głównej (układów do obsługi
portów PS/2 i pewnie czegoś więcej). Trudno coś więcej powiedzieć, bo nie
napisałeś żadnych konkretów.
Napisz jaki komp, płyta - może będzie można coś więcej pomóc :)

--
Pozdrawiam
Radek Cichy