Re: Karta sieciowa USB 2.0

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 15:38:45 MET

Użytkownik "Lewap" <lewap_at_SPAMSTOP.hot.pl> napisał w wiadomości
> A czy ktoś się orientuje bo mamy w bloku instalację sieciową na skrętce i
> switchach. Czy takie karty sieciowe które wykorzystują USB 2.0 a więc
> interfejs który jest w stanie przepuścić aż 480 Mbit/s czyli rozumiem że
> taka karta sieciowa USB 2.0 też będzie chodziła na takiej szybkości czyli
> 480 Mbit/s.

nie... karta sieciowa bedzie chodzila na 100Mb i ani grama wiecej.
Przepustowosc USB 2.0 w tej sytuacji nie ma znaczenia.

> Ale czy ta instalacja sieciowa a zwłaszcza swiche nie będą
> ograniczały tej szybkości do standardu czyli 100Mbit/s ?

absolutnie tak ;)

> Myślę że jakby dwa kompy bezpośrednio połączyć za pomocą takich
> kart sieciowych USB 2.0 to można by było przesyłać dane do 480 Mbit/s

niestety nie.
Karta zawarta w ukladzie klucza USB-owego ma przepustowosc 100Mb.

> ale jakby to przechodziło już przez sieć opartą na switchach itd. to może
> te urządzenia i tak obetną tą prędkość do 100 Mbit/s ? Czy ktoś się
> orientuje jak bo będzie wyglądało bo nie mam możliwości w praktyce
> tego sprawdzić.

pelna przepustowosc USB 2.0 mozesz wykorzystac łącząc ze soba
bezposrednio dwa kompy poprzez USB link... zdaje sie ze to urzadzenie
rowniez mozna bez problemowo kupic.
Niestety nie znam praktycznych wlasnosci tej zabawki, nie mialem z tym do
czyneinia.

pozdr.
Przemek.