Re: Karta sieciowa USB 2.0

Autor: Wieslaw Lubas (vieniu_at_nospam.math.put.poznan.pl)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 15:57:17 MET

Użytkownik "Lewap" <lewap_at_SPAMSTOP.hot.pl> napisał w wiadomości

> A czy ktoś się orientuje bo mamy w bloku instalację sieciową na skrętce i
> switchach. Czy takie karty sieciowe które wykorzystują USB 2.0 a więc
> interfejs który jest w stanie przepuścić aż 480 Mbit/s czyli rozumiem że
> taka karta sieciowa USB 2.0 też będzie chodziła na takiej szybkości czyli
> 480 Mbit/s. Ale czy ta instalacja sieciowa a zwłaszcza swiche nie będą
> ograniczały tej szybkości do standardu czyli 100Mbit/s ?
> Myślę że jakby dwa kompy bezpośrednio połączyć za pomocą takich
> kart sieciowych USB 2.0 to można by było przesyłać dane do 480 Mbit/s
> [...]

To ze bedzie chodzilo w sieci 100Mb/s nie znaczy ze bedzie mialo 100 Mb/s.
A jak masz modem 14.4kbps w sieci telefonicznej zdolnej do 56kbps to bedzie
chodzil na 56kbps?
Sieciowka jest przystosowana do pewnego medium (100 base TX). A jej
mozliwosci transferu to zupelnie odmienna kwestia...
Drugi koniec moze obslugiwac USB 1.0 i wtedy masz transfer jaki masz...
A w siec 100 base TX nie upchniesz 480Mb/s bo a) przekroczylbys standard,
czyli zapewne karta nie nadaje z taka predkoscia b) odbiorcy posiadaja
zapewne karty zgodne ze standardem (czyli i tak tyle by nie odebrali).

WL