Re: Jaki monitor LCD czy CRT do takich zastosowań ...?

Autor: mishka (mishka_at_na.tlena.mi.wysylac.jakbyco)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 12:37:19 MET

> A mnie po 4 godzinach przy tanim LCD bardzo bolała głowa od tych
> wodotryskowych kolorków.
> Obraz na tanim LCD jest pozornie ładny, ładne kolorki i duzy kontrast,
> jednak wystarczy obejzeć kilka zdjęć aby przekonać sie ze duzo brakuje temu
> obrazowi do obrazu z CRT.

generalnie obraz wysokokontrastowy obniża komfort pracy - szczególnie
dłuższej.
fajnie to wygląda na pierwszy rzut oka - ale długo przed takim monitorem
posiedzieć to kilerstwo dla oczu - i dotyczy to nie tylko LCD ale i CRT.

wg. norm dotyczących ergonomii pracy, biel wyświetlana przez monitor
komputerowy powinna być tak jeasna jak biała kartka leżąca przed userem
na biurku (oczywiście warunki oświetleniowe powinny umożliwiać czytanie
z tej kartki).
większość userów się do tego nie stosuje i monitory 'święcą' im po oczach.
zalecenie to także mówi o maksymalnym kontraście pomiędzy ramą monitora
a białym obrazem wyświetlonym - dlatego podobno(?) czarne obudowy
monitorów nie spaełniają jakiś tam norm TCO.

mishka