Re: Jaki monitor LCD czy CRT do takich zastosowań ...?

Autor: Dentarg (den_at_it64.com)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 13:12:39 MET

On Mon, 19 Jan 2004 12:18:48 +0100, "Kokopiko"
<kokopiko_at_poczta.onet.pl> wrote:

>A mnie po 4 godzinach przy tanim LCD bardzo bolała głowa od tych
>wodotryskowych kolorków.
A przy tanim CRT boli mnie od razu :), porownujemy tanie czy dobre
monitory ?
>Obraz na tanim LCD jest pozornie ładny, ładne kolorki i duzy kontrast,
>jednak wystarczy obejzeć kilka zdjęć aby przekonać sie ze duzo brakuje temu
>obrazowi do obrazu z CRT.
Na tanim CRT obraz jest opisany na kuli ;). Czego brakuje LCDkowi przy
pokazywaniu zdjęć ? Ja nie zauważyłem na tym którego testowałem, a
obok stał 19 Soniak i 17 Dell ... oba CRT wypadły przy nim dość
mizernie ...

Mam w domu NEC 17 CRT na Diamondtronie, miałem NECa FE791 też na
Diamondtronie, w pracy mam Soniaka 19 na Trinitronie, oraz NECa 1760NX
(+inne złomy CRT o których szkoda pisać). I z tych monitorów jeśli
chodzi o męczenie wzroku wybrałbym tego LCDka.

Jedynie do gier nie poleciłbym LCD, przynajmniej tych z matrycą AU
Optronics, bo jednak smużenie było bardzo denerwujące.

Wydaje mi się ze da się monitor LCD w miare wykalibrować, tyle że
jeśli ktoś pisze o profesjonalnej obróbce grafiki to chyba nie kupi
LCD za 2000 czy CRT za 2000, ale pofesjonalny monitor za "trochę"
więcej. A do amatorskiej obróbki zdjęć IMHO LCDek wystarczy.

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com