Re: Jaki monitor LCD czy CRT do takich zastosowań ...?

Autor: mishka (mishka_at_na.tlena.mi.wysylac.jakbyco)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 10:30:08 MET

> Zależy co rozumiesz pod pojęciem grafika ?
> Ostatnio oglądałem i obrabiałem pare zdjęcie na LDC Nec 1760NX i musze
> powiedzieć, że nasycenie kolorów i kontrast były dużo lepsze niż na
> innych monitorach na których coś takiego robiłem w ostatnim czasie
> (Sony CRT 19, Nec CRT 17, itp).

No tak - tylko, że nie wiesz jak te zdjęcię naprawde wyglądają bo nie
masz możliwości poprawnej kalibracji kolorów swojego monitora.

Kolory, kontrast i jaskrawość LCD zależą od kąta patrzenie - dlatego nie
można go jednoznacznie skalibrować - co wyklucza go w zastosowaniach do
obróbki grafiki.

> Co do filmów to nie wiem czy jest zauważalna różnica, ale Quake to na
> tym konkretnym LCD był raczej mało grywalny ;(.
>
> Przewagą LCD jest na pewno ilość zajmowanego miejsca i jak dla mnie
> mniejsze męczenie wzroku.

A to też nie do końca, IMHO 19 CRT @ 1280x1024 z dobrym kinolem mniej
męczy wzrok niż kupiony za tą samą cenę LCD 15".

IMHO jezeli planujesz kupno monitora w klasie załużmy do 2000 złotych -
to stanowczo lepszym wyborem będzie CRT. Za 2000 można kupić wypasiony
CRT 19" (na trynitronie) albo kiepskiej jakości LCD 17".

mishka