Re: Chłodzenie wodne

Autor: PriSM \(Michał Łukaszek\) (prism_at_ds14.agh.edu.pl_NOSPAM)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 00:42:45 MET

Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl) pewnego pięknego dzionka oparł się o klawiaturę i
spłodził co następuje:

> A czy przy okazji nie podałbyś nam jakichś bliższych informacji nt.
> Twojego zestawu? Ostatnio widzę jest spore zainteresowanie chłodzeniem
> wodnym. Jeśli możesz - napisz jaki masz zestaw / procesor (taktowanie,
> napięcie, przetaktowanie) oraz jakie temp. osiąga procek przy normalnej
> pracy / obciążeniu.

cpc WaterCooler 12dB (podstawowy zestaw za 99 zł) + blok do chłodzenia
grafiki + polimer antyglonowy + klej termoprzewodzący. Pompki nie słychać
zupełnie. Jedyne co słyszę przy włączonym komputerze to ciche wirowanie
talerzy dysku twardego no i oczywiście samą pracę dysku podczas
odczytu/zapisu. Wentylator w zasilaczu mam niesłyszalny więc nie mam zapędów
do wymiany go na model chłodzony wodą.

Komputer to Athlon XP+ 1.8 (0.13um) na płycie GA-7VAX Gigabyte'a. Na
chipsecie płyta miała wentylator, ale zdjąłem go po obserwacji temperatur,
jakie się utrzymują podczas pracy zestawu i został tylko radiator.

Komputer w naprawdę ciepłym pokoju (ok 25 st.C. w pomieszczeniu) po 4 dobach
nieprzerwanej pracy ma następujące średnie temperatury:
- cpu: 35-39 st.C. (średnio 37)
- odbudowa: 37-42 st.C.
- dysk (nie chłodzony wcale): ok. 38 st.C.

Maksimum jakie zanotowałem na procesorze to po długiej pracy z wysokim
obciążeniem ok 42 st.C.
W chwili pisania tego postu: [case/cpu/disk] 42/35/39.
Podobno sytuacja gorzej się ma latem (takie słyszałem plotki) ale jeszcze
nie było mi dane testować :)

Moje pytania nadal są aktualne :)

--
pozdrawiam, PriSM (Michał Łukaszek)