Re: karta graficzna

Autor: Marek (viking111_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 07:19:41 MET

Użytkownik "Kobi" <kobi_7_7_7_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> To, że Memtest znalazł te błędy nie oznacza nic dobrego... pamięci mogą
> mieć uszkodzone komórkiw tych adresach - przetestuj kilka razy i sprawdź
> czy adresy się powtarzają - jeśli tak - pamięci są uszkodzone. To
> pierwsza sprawa. Druga - napięcie na +12 jest za wysokie - +/-5% dla
> specyfikacji ATX - a urządzenia nie lubią odchyleń - chociaż to jest w
> sumie 5.5%... na +5 też niewiele brakuje do - poniżej 4.75 jest źle..
> (również +/-5%) Tutaj proponowałbym jakiś program zapisujący odczyty z
> BIOS-u co jakiś czas - wtedy zapuść 3DMarka i sprawdź co będzie się
> [...]
Tak. Testowałem Memtestem 2 razy i zawsze były błędy w tych samych zakresach
(test 3) więc raczej coś jest nie tak z pamięciami.
Z zasilaczem jest z kolei tai problem, że się przekręcają śrubki i nie mogę
go odkręcić bez bardziej drastycznych metod. Natomiast już od jakiegoś czasu
zastanawiałem się nad nowa obudową i może to jest właśnie odpowiedni moment
żeby kupić nową. W tej mam zasilacz umieszczony bezpośrednio nad procesorem
więc po założeniu wentylatorka nie mogę między zasilacz a wentylator wsadzić
małego palca i efekt jest taki, że procesor jest "chłodzony" gorącym
powietrzem prosto z rozgrzanego zasilacza (praca 24/7) i osiąga temp. ~ 70
stopni.

A można gdzieś sprawdzić czy właśnie taki zakres adresów dających błędy to
coś poważnego?