Re: karta graficzna

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 14:39:28 MET

Użytkownik "Marek" <viking111_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Tak. Testowałem Memtestem 2 razy i zawsze były błędy w tych samych
> zakresach (test 3) więc raczej coś jest nie tak z pamięciami.
> Z zasilaczem jest z kolei tai problem, że się przekręcają śrubki i nie
> mogę go odkręcić bez bardziej drastycznych metod. Natomiast już od
> jakiegoś czasu zastanawiałem się nad nowa obudową i może to jest
> właśnie odpowiedni moment żeby kupić nową. W tej mam zasilacz
> umieszczony bezpośrednio nad procesorem więc po założeniu wentylatorka
> nie mogę między zasilacz a wentylator wsadzić małego palca i efekt
> [...]
Te błędy to raczej poważna sprawa - każdy zakres pamięci wysypujący
błędy wpływa negatywnie na stabilność systemu - i te częste zwisy mogą
brać się właśnie stąd. To co dodatkowo mówisz - ~70oC na procesorze też
nie wróży nic dobrego. Jaki cooler jest zainstalowany na procku? Być
może nie jest zbyt wydajny - to pierwsza sprawa - a druga - używaj
dobrej pasty termoprzewodzącej pod radiator - najlepiej na bazie srebra
lub specjalną dla procków AMD - Arctic Ceramique (np w sklepach
internetowych) - czasami potrafi to bardzo nieźle pomóc w chłodzeniu. Co
jeszcze... proponowałbym delikatne spowolnienie całego systemu - pamięci
(częstotliwość/opóźnienia) / procesora (fsb) i grafiki - wtedy jeszcze
raz odpal MemTest'a a potem 3D Mark'a. I jeszcze taka moja przestroga
dot. zakupu obudowy. Nie bądź jak większość ludzi i nie daj się skusić
na "ładną" obudowę z lipnym zasilaczem - ja na Twoim miejscu wymieniłbym
sam zasilacz już na coś porządnego (W końcu liczy się to, co masz pod
maską ;) ).

Pozdrawiam
Kobi

--
Epox 8RDA3I / Duron 800MHz / TwinMOS 256MB PC-3200 7-3-3-2
Gainward GF3Ti/450 GS 175_at_250 / 400_at_520 / Chieftec HPC-360