Re: karta graficzna

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Sat 17 Jan 2004 - 23:30:48 MET

Użytkownik "Marek" <viking111_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Kobi" <kobi_7_7_7_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> A więc:
> Memtest v3.0 znalazł 7 błędów (failing address: 0000830c820 oraz
> 0000ab08820). To bardzo źle?
> Prime95 - przetestowałem kawałek, no chyba normalnie już mi się nie
> chciało czekać do końca ale jeśli ma sprawdzać stabilnośc systemu to
> jest raczej stabilny. Chodzi 24/7 i nie zdarzyło się żeby się zawiesił
> sam lub zresetował sam. Zapomniałem wspomnieć że w komputerze jest
> jeszcze sieciówka i czasami skaner usb zasilany przez usb :)
>
> Odczyty z biosu:
> [...]
To, że Memtest znalazł te błędy nie oznacza nic dobrego... pamięci mogą
mieć uszkodzone komórkiw tych adresach - przetestuj kilka razy i sprawdź
czy adresy się powtarzają - jeśli tak - pamięci są uszkodzone. To
pierwsza sprawa. Druga - napięcie na +12 jest za wysokie - +/-5% dla
specyfikacji ATX - a urządzenia nie lubią odchyleń - chociaż to jest w
sumie 5.5%... na +5 też niewiele brakuje do - poniżej 4.75 jest źle..
(również +/-5%) Tutaj proponowałbym jakiś program zapisujący odczyty z
BIOS-u co jakiś czas - wtedy zapuść 3DMarka i sprawdź co będzie się
działo z napięciami - jeśli jeszcze spadną / podniosą sie - wiń
zasilacz. A czy Prime'a zapuściłeś na "Torture"? Ew. jeśli możesz -
sprawdź inny zasilacz (mocniejszy) - ale sam proponowałbym zainwestować
w coś lepszego (poczytaj archiwum grupy nt. zasilaczy) - tak czy inaczej
czy pamięci będą dobre czy uszkodzone - Twój zestaw wymaga nowego
zasilacza dającego pewniejsze napięcia - Prawie cud, że ten Athlon
poszedł na tym - a zasilacz nie "wyzionął ducha". Ale najpierw sprawdź
pamięci i napisz co i jak. Wtedy będziemy myśleć co dalej.

Pozdrawiam
Kobi

--
Epox 8RDA3I / Duron 800MHz / TwinMOS 256MB PC-3200 7-3-3-2
Gainward GF3Ti/450 GS 175_at_250 / 400_at_520 / Chieftec HPC-360