Re: agp - jestem lamerem :)

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Sat 17 Jan 2004 - 11:27:18 MET

> hmm... ja jaden powiem, że nie bo kolega na płycie ma AGP 2.0 a karta jest
> już AGP 3.0... i co Ty na to? różnia w napięciach- tylko 1,8V...

--------
A co wg kolegi ma standart transfery do napiecia zasilania?
Zasilanie karty graficznej, czyli napiecie na jakiej pracuje nie ma nic
wspolnego z AGP x1 x2 x4 x8.
Standart portu AGP oznacza tylko maxymalny transfer i czestotliwosc pracy
szyny i nie mowi nic o napieciu. To producenci chipsetow wymusili
uzytkowanie kart tylko 1,5 V bo ich chipsety nie wytrzymywaly wyzszego
napiecia, ale do tej pory mozna kupic karty AGP x8 uniwersalne tzn.
zasilanie oboma napieciami. I jezeli kolego ma na plycie uniwersalny pod
wzgledem napiecia port AGP to kazda dostepna karte da sie tam wlaozyc i
bedzoie dzialc, problemy moze stwarzac inna calkiem sprawa jak np: wysoka
wydajnosc karty i "zapychanie" magistrali PCI przez transfer danych z karty
ale to inna calkiem sprawa.

Bogdan