Re: MMX Co to jest?

Autor: Tomasz Potega (shadow_at_manta.univ.gda.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 18:30:14 MET

Marcin Witek <NOwitSPAM_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote:
> Z tym że nie było tam problemem z wersji 'm32' zrobić 'fulla', wystarczyło
> dokupić pamięć.

no ale bylo sporo kart z pustymi miejscami na podstawki, ewentualnie nawet
i bez tego.

> Tak właśnie zrobiłem co dało mi dwa 'plusiki': możliwość używania trybu
> 1024x768x65536 i lepszą wydajność (efektywnie podobną, bo dwa razy większa
> przepustowość magistrali ale za to dwa razy więcej pamięci do przerzucania
> w 16bit ;). No ale hi-color to wtedy było coś).

czyli po prostu w pelni wykorzystales skok na szersza magistrale ;)

> Coś tam było... był też jakiś cirrus (nie wiem czy się w ogóle pojawił na
> rynku) z akceleracją 3D (Laguna?),

Laguna, Laguna. i o tyle nietypowa, ze prawie w niej zatoneli ;)

> Pomyśleć: kiedyś rynkiem rządziły S3, Cirrus Logic, Western Digital, były
> też OAK, Trident (te to w prawie każdym kompie ;) ), Ark Logic... do
> dzisiaj to w zasadzie tylko o S3 coś słychać.

no i jeszcze Weitek, ktorego to P9000 nie wiem to jaka cholere
chcialem wtedy miec.

> ATI było drogie

na ATi trafilem na poczatku drogi z wlasnymi PC - mialem magiczna karte
Graphics Solution, taka przerosnieta CGA zgodna z Plantronicsem, Herculesem
i kilkoma innymi mniej lub bardziej znanymi konstrukcjami. w swoim wlasnym
trybie potrafila wyciagnac 640x200 w 16 kolorach, nie do pogardzenia.

> a goście z nVidii to pewnie jabłkami dopiero handlowali ;)

na jablka monopol mieli wozniak z jobsem, nvidii gruszki sie ostaly ;)

pozdrawiam,
shadow