Re: MMX Co to jest?

Autor: Marcin Witek (NOwitSPAM_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 18:04:56 MET

Tomasz Potega wrote:

> jak widac juz wtedy byly takie rozne m64 (m32 w sumie) i wersje se.
> imho to byl niezly kant, ludzie wydawali pieniadze na te 64, a tutaj taki
> numer.

Z tym że nie było tam problemem z wersji 'm32' zrobić 'fulla', wystarczyło
dokupić pamięć. Tak właśnie zrobiłem co dało mi dwa 'plusiki': możliwość
używania trybu 1024x768x65536 i lepszą wydajność (efektywnie podobną, bo
dwa razy większa przepustowość magistrali ale za to dwa razy więcej pamięci
do przerzucania w 16bit ;). No ale hi-color to wtedy było coś).

> chyba wszystkie karty tego okresu mialy taka organizacje (na pewno
> tez cirrus logic 5434 - alpine to sie zwalo?)

Coś tam było... był też jakiś cirrus (nie wiem czy się w ogóle pojawił na
rynku) z akceleracją 3D (Laguna?), ale tego alpine też na czy nie
widziałem. Pomyśleć: kiedyś rynkiem rządziły S3, Cirrus Logic, Western
Digital, były też OAK, Trident (te to w prawie każdym kompie ;) ), Ark
Logic... do dzisiaj to w zasadzie tylko o S3 coś słychać. ATI było drogie a
goście z nVidii to pewnie jabłkami dopiero handlowali ;)

Wit