Re: Radeon 9100 i Athlon 1800 a wydajność

Autor: szpon (szpon_at_nospam-gazeta.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 10:41:41 MET

Niejaki(a): marcin z adresu <bartleby_at_nospam_gazeta.pl> napisał(a):
> zakup MX'a to na to dowód bo zakładam ze jak tyle to lat zajmujesz
> się komputerami to był Swiadomy wybór. Założę się że nie

Była to jedyna karta, na jaką było mnie stać. Nie była nowa, kupowałem
używaną, w zasadzie to za grosze.

> sformatowałeś dysku po zakupie radeona bo z pewnością myślisz że
> umiesz sobie posprzątać system po Nvidia i założę się że dałeś swojej

Jasne, że umiem ;-)

> nowej karcie ze 128MB w biosie. Każdy człowiek na każdej grupie na

AGP Aperature ustawione standardowo -> 64 MB

> tej planecie powie ci za masz za mało ramu a ty jak masz swoje zdanie
> to je sobie miej bo masz do tego prawo ale nie motaj w głowach tym

Skoro mam za mało RAMu, a wcześniej miałem tyle samo, to jak wytłumaczyć
dłuższe doładowywanie się mapy na Radeonie, jeżeli nie tym, że ma on 2x
maniej VRAMu? :-)

> którzy nie do końca się znają i teraz kupią jakieś MX czy LE ze 128MB

Ależ ja w żadnym miejscu nie mówiłem by kupować 128MB MX albo LE w
zamian za 64MB ale wersje mocniejsze. Wyraźnie zaznaczyłem, że wydajność
mojego Radeona jest znacznie większa od poprzedniej karty - MX'a, tyle
że potrzebuję 15 minut więcej, żeby gra "dostała skrzydeł". Będę zaraz
coś kombinował, może jakoś się uda ją uskrzydlić na 64MB VRAM :-) A może
po prostu Catalysty pożerają więcej RAMu niż Detonatory...

> bo nastraszyłeś ich 20 minutowym dogrywaniem z dysku. Niepodważalnym
> faktem jest że producenci kart graficznych jeśli montują na karcie
> 128MB to jest to zazwyczaj wolniejsza pamięć bo muszą sobie jakoś
> zrekompensować większą jej ilość a cena nie może za wiele się różnic,
> pomijam oczywiście High-end'owy sprzęt.

MX sam z siebie ma zazwyczaj kiepskie pamięci, aczkolwiek ten, którego
ja mam, miał całkiem przyzwoitą wydajność, więc myślę, że te pamięci na
nim wcale nie są takie najgorsze (co prawda wyglądają na jakieś 4ns, ale
całkiem dobrze się kręcą).

--
Piotr Slawinski
Wersja testowa zaawansowanego edytora HTML, JS, PHP (i inne) + retusz