Re: Jakość dzwięku na płytach

Autor: mishka (mishka_at_na.tlena.mi.wysylac.jakbyco)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 10:44:29 MET

> Witam!
> Jaka jest jakość dźwięku zintegrowanego na płytach głównych /tańszych/,w
> porównaniu np.
> do SB Live5.1 lub innych?

Fatalna.
Przynajmniej ja porównywałem Live'a z AC(jakis numer) Realteka.

No i Realtek wypadł fatalnie:

1. Słaba jakość dźwięku, po prostu kiepsko brzmi, i na pewno nie
odwzorowuje wszystkiego. np. przy mp3 192kBps nie słyszałem różnicy
między tym samym utworem z CD, na Live'ie słyszałem wyraźnie.

2. Szum na wyjściu z wyłączonymi (mute) wszystkimi wejściami -70dB czyli
   stąd wychodzi że ma gorszą dynamikę niź CD (96dB)
dla porównania Live < -110dB

3. Szum przy włączonym mic-in -30dB
Live: -60 dB

4. Szum przy włączonej line-in -55dB
Live -90dB

Reasumując ma kiepskie brzmienie i dynamikę dużo gorszą od CD.

P.S. Jak ktoś kiepskie głośniki to i tak nie usłyszy róznicy. Więc te
karty na płytach są robione pod sprzęt totalny low budget.

mishka