Re: fax w komputerze i telefon...

Autor: Patefoniq (spam_tutaj_at_interia.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 10:19:04 MET

Dnia 16 Jan 2004 10:06:55 +0100, K <kzychuWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> napisał:

> czesc...
> mam pytanie:
> mam zamiar kupic sobie do komputera fax/modem.... poniewaz musze co jakis
> czas wysylac faxy... no i co jakis czas odbierac...
> mam tylko jedna linie... i nie wiem jak moge to rozsadnie rozwiazac.

Jedna linia nie przeszkadza.

> nie znam sie za dobrze na tym... ale wydaje mi sie, ze powinienem
> podlaczyc
> linie do modemu, a modem do telefonu...

Wkladasz modem do kompa i telefon podlaczasz do kompa.(kabel z sieci do
line, a telefon do phone)

> czy w tym momencie jezeli ktos do mnie zadzwoni, to moge odebrac telefon
> zawsze, czy tylko wtedy, gdy komputer jest wlaczony??

Zawsze, kiedy tylko masz ochote. W modem dziala jak rozgaleznik.

> no i zasadnicze pytanie:
> co sie dzieje gdy ktos do mnie bedzie chcial wyslac fax??
> telefon zadzwoni, ja uslysze "dziwne dzwieki" faxu... i co??

Ty odbierzesz telefon i jesli uslyszysz trzaski, znak ze trzeba wyslac
znak modemu, czyli uruchomic program do faksu i kliknac odpowiedni
przycisk, oraz odlozyc sluchawke. W zaleznosci od modelu (badz programu)
faxu, czas negocjacji wynosi cos kolo 10-20 sekund.
Jest tez druga opcja, lepsza. Dzwoni do Ciebie ktos kto chce wyslac Ci
faks i mowi "czesc chce Ci wyslac faks, daj mi sygnal faxu". Klikasz w
program i osoboa po drugiej stronie robi to samo (albo klika w fax).

To na tyle. Mam nadzieje, ze pomoglem.

--
Pozdrawiam
Piotr Paszkowski