Re: Napęd DVD - jak spowolnić?

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Tue 13 Jan 2004 - 14:09:01 MET

Artur Czeczko wrote:

> Jak nie wierzysz, to obejrzyj, jak się zachowuje odtwarzacz z przezroczystą
> klapką. Na początku płyta kręci się szybciej, potem zwalnia.

I do tego zazwyczaj posiada jakiś wbudowany DSP, który kompresuje dane
przesyłane do bufora, a na wyjściu je dekompresuje. Opis tego procesu
czytałem dość dawno temu - niewykluczone, że obecnie pamięć na tyle
staniała, że bardziej opłaca się wstawić więcej pamięci niż układy do
kompresji danych.

Jeśli ktoś wie, jaką rzeczywistą pojemność pamięci mają współczesne
discmany i czy stosują kompresję danych - bardzo chętnie się dowiem.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki