Re: Jak wyczyścić BIOS ??

Autor: karpik83 (SPAM-karpik83-wytnij.to_at_poczta.fm)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 22:09:12 MET

Użytkownik "Kokopiko" <kokopiko_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Załozyłem hasło na SETUP, zapomniałem go.
> Chcąc wyczyścić BIOS szukałem odpowiedniej zworki i trafiłem przypadkowo
na
> taką która za każdym odpaleniem komputera kieruje mnie do SETUP który jest
> zahasłowany. Przełozyłem zworke z powrotem ale za kazdym razem
automatycznie
> odpala mi sie SETUP z pytaniem o hasło.
> Nie mam wiec mozliwosci odpalenia systemu.
>
> Nie ma zworki do czysczenia CMOSu.
> Płyta to ASUS TUSL2-C.
> Bateryjka od ponad doby leży na biurku a hasło nadal wyskakuje. :-)
> [...]

Po pierwsze radze dobrze przeczytac instrukcje, ale jak juz pisze to ci
powiem, koło bateryjki znajduje sie 1 duzy scalak INTEL ICH2 zaraz za
scalakiem (w kierunku do krawedzi) znajduja sie 2 cynowe punkty oznaczone
jako CLRTC. Własnie one słuza do kasowania zawartosci CMOS. Wyłaczasz
zasilanie kompa i zwierasz je (kłopot z głowy). Jak dalej nie wiesz ->
instrukcja obsługi płyty strona 57.

Pozdrawiam
Krzysiek