Re: Jak wyczyścić BIOS ??

Autor: Piotr K. (pk_at_idf.wywal.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 23:52:16 MET

będąc chyba na haju karpik83 <SPAM-karpik83-wytnij to_at_poczta.fm> , nie
umiejąc krzyczeć wystarczająco głośno, napisał(a)

> Użytkownik "Kokopiko" <kokopiko_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> na
> automatycznie

> Po pierwsze radze dobrze przeczytac instrukcje, ale jak juz pisze to ci
> powiem, koło bateryjki znajduje sie 1 duzy scalak INTEL ICH2 zaraz za
> scalakiem (w kierunku do krawedzi) znajduja sie 2 cynowe punkty oznaczone
> jako CLRTC. Własnie one słuza do kasowania zawartosci CMOS. Wyłaczasz
> zasilanie kompa i zwierasz je (kłopot z głowy). Jak dalej nie wiesz ->
> instrukcja obsługi płyty strona 57.
>
> Pozdrawiam
> [...]

Jest jeszcze jeden stary sposób górali z Podhala. Wyjąć bios z innej płyty
(nie identyczny), potem swój. W swoje gniazdo włożyć ten inny, odpalić kompa
(raczej nie pójdzie), potem wrócić do pkt. wyjścia i bios zresetowany. Stary
sposób na płyty bez zworki CLRCM z zegarem(baterią) Dallas - 100%
satysfakcji.

--
-----Piotr K.