Re: Dwa systemy: co z dyskami?

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Sat 10 Jan 2004 - 14:02:39 MET

Użytkownik "Krzysztof Wolski" <cysio123_at_WYTNIJinteria.pl> napisał w
wiadomości news:btnhev$8u6$1_at_absinth.dialog.net.pl...

> ależ skąd - napedy na drugim kanale, dyski na pierwszym, bo ci będa
> mulic jak je pomieszasz z napędami ...

> to zależy - generalnie w BIOSie możesz sobie ustawić bootowanie z
> którego napędu chcesz. Problem w tym, żeby skonfigurować dobrze LILO. I
> tutaj ci nie podpowiem, bo nie mam pojęcia. Ale myślę,że nie powinno byc
> problemu. Od strony sprzętowej nie ma to znaczenia. Spytaj na
> pl.comp.os.linux... Ja zrobiłbym kieszeń z wingrozą jako slave, jako
> master linux.

Przede wszystkim jako bootloadera wybierającego system operacyjny w opisanej
przez Zasia sytuacji lepiej zastosować cokolwiek innego, a nie LILO. LILO
lub GRUBa należy zainstalować na partycji linuxowej (broń Boże w MBR) - jest
niezbędny do wystartowania Linuxa.
Co do bootloadera wybierającego system operacyjny należy użyć, taki, który
od tych systemów jest niezależny i zainstalować go na dysku, który nie jest
wyjmowany.
Jeśli obydwa dyski montujesz na tym samym kanale to linuxowy jako master,
windowsowy jako slave, ale jest to jeden ze sposobów poprawnej konfiguracji,
a nie jedyny. W każdym razie dysk, który trzymasz na stałe (czyli w tym
wypadku linuxoowy) najlepiej zamontować na IDE-1 jako master.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl