Re: Grafika do 300zł

Autor: maniek (marwa_at_WYTNIJ.gazeta.pl)
Data: Sat 10 Jan 2004 - 13:44:17 MET

AIRMAN <airman_at_WYTNIJTOpoczta.bajo.pl> napisał(a):

> [...]
> Temat kart graficznych jest tu dość często poruszany, więc jeśli mój temat
> już był to bardzo przepraszam.
> Chcę kupić sobie nową kartę graficzną, na www.allegro.pl. Obecnie używam
> karty PixelViev Ge Force 2mx 400 32mb. Jako pierwsza w oko wpadła mi karta
> Ati Radeon 9200se 128mb ddr, Tv out, nowa nieużywana.
> http://allegro.pl/show_item.php?item=19696171
> http://allegro.pl/show_item.php?item=19694858
> http://allegro.pl/show_item.php?item=19612930
> Co o tym sądzicie, czy zaproponowane ceny są dobre? Mi się wydaje, że nieco
> ponad 200zł za grafike 128mb ddr to bardzo mało.

Ilość pamięci dla takiej karty ma drugorzędne znaczenie.Nalezy zwrocic uwage
na dopisek "se", ktory oznacza, ze karta ma szyne 64 bit a nie 128 i jest o ok
30 % mniej wydajna od 9200 bez tego dopisku. Reasumujac NIE POLECAM 9200se.
Znajdz 9200 z magistralą 128 bitową, będzie droższa kilkadziesiąt zł. Nie
patrz na ilość pamięci i tak jej nie wykorzystasz.

> Alternatywą mogą być tu karty Ge Force Fx5200 128mb. Właściwie w cenie
> poniżej 300zł (nowe) znalazłem tylko dwie:
> http://allegro.pl/show_item.php?item=19538919
> http://allegro.pl/show_item.php?item=19649688

NIE POLECAM tych wersji z tego samego powodu co wyżej. Mają magistrale 64 bit.
Poszukaj 128 bitowej.

> Lub GeForce4 MX4000
> http://allegro.pl/show_item.php?item=19678903

ODPADA w przedbiegach. Magistrala 64 bitowa. Ta karta mimo "poważnej" nazwy to
typowy "biurowy" produkt.

> Co o tych kartach sądzicie. Czy są lepsze od wspominanych wcześniej kartach
> Ati Radeon? Którą kartę byście wybrali?
>
> Chodzi mi tu głównie o porównanie Ge Force'ów i Radeonów.
>
> Z góry dzięki za pomoc!

Jesli nie bedziesz wykorzystywac komputera do gier, to kazda z powyzszych kart
powinna Ci wystarczyc.
Pzdr