Re: H E L P M E komputer mi sie resetuje

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 16:37:29 MET

> 1. Na takiej ze nie wszystkie zasilacze daja stabilna moc, oraz takiej ze
> czasami na nalepce jest napisna moc szczytowa, ktora zasilacz moze dac
przez
> bardzo krotki okres czasu.
> Poza tym mialem okazje przetestowac kilka rodzajow zasilaczy, np. 300W
> tracer oraz 400W ( tu nie jestem pewnien co to bylo q-tec chyba ),
reagowaly
> w ten wlasnie sposub ze przy obciazaniu raczyly mnie co chwila resetami.
> Potem mialem 300W modcoma ktory juz nie restartowal kompa, ale brzydko
> [...]
---------------
1. Moc zailacza i tu np: 300W vzy tez 400W nie jest wartoscia stala, duzo
zalezy od obciazenia tego zasilacza na roznych wychodzacych z niego
napieciach i jezeli przeciazyz sz np: 5 V a reszta bedzie niedociazna to
calkowita moc zasilacza spada i moze to sie skonczyc spaleniem takowego,
trzeba tez pamietac ze niedociazomne napiecie daje wyzsze wartosci napiecia
i zastosowanie 400 W zasilacza przy poborze mocy ok 200W moze spowodowc
(chociaz nie musi ) zasilanie kompa zawyzonymi napieciami. Moc 300W i taki
zasilacz sopkojnie wystarczy do zasilania kompa o jakim na poczatku pisal
kolega. Poza tym wieksza moc zasilacza to tak naprawde "mocnieszje" diody
kondesatorki i inne takie, oraz lepsze chlodzenie (np: wiekszy radiatorek).

2. No coz taka sytuacja jak piszesz jest mozliwe ale praktycznie nie
spotykana, klasyczny objaw przegrzewania sie procka to praca jakis czas np:
godzinka a pozniej zwis kopma i niemozliwosc odpalenia jego przez jaki czas
i tak po 15 minutach odpala sie znowy i po 10 mninutach znow zwis - tak
wyglada klasyka (99,9 %) ale mozliwe sa tez inne scenarisze.

Bogdan