Re: jaki chipset i pamięć do AMD Athlon

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 16:19:53 MET

1. Jezeli chodzi o wydajnosc kontrolera na nFocrie to pisano o tym zaraz po
premierze owego chipsetu i sprawdzilem to sam - badziewna sisandra i
kopiujac komprewsujac duze pliki lub katalogi (posiadalem przez pol roku
Soltka na nForcie, ktorego zreszta posadzilem resetujac bios :)). Oczywiscie
takie 10-20 % procentowe roznice wydajnosci w jedna lub druga strone po
zainstalowaniu superwydajnego widozaXP sa niezauwazalne (ten system jest
wstanie zjesc wszelkie wolne zasoby, nawet jak kobita w lozku odlogiem
lezy:)).

2. Co do pamieci to mam okazje sprawdzac to kilka razy dziennie ( juz szajby
od tego dostac mozna) i te tanie Kingstony sa w sumie najwolniejsze ze
wszystkich dostepnych mi pamieci a psuja sie tak samo czesta jak inne. Z
chwalniem takowych pamieci to jak z chwaleniem mercedesa za jakosc - chwala
wszyscy a zwlaszcza ci co nigdy w zyciu czegosc takiego nie mieli i nie
prowadzili. "Wszyscy tak mowia wiec i jak tak mysle" - normalnie popkultura.
Ale trzeba wziasc pod uwafe ze "markowe firmy" maja w ofercie kilkanascie
rodzajow pamieci i te z gornej polki moga byc naaaprawde ok ale i cena
bedzie kolosalna ( jak za pamieci). Do okreslania wydajnosci pamieci uzywam
testu z Gold MEM -a jest to jedyny znany mi test ktory podaje wydajnosc
pamieci (bez zadnych do niej sterow i bez wplywu tego czy innego systemu
operacyjnego) i przy jednym ustawieniu biosu podaje zawsze ta samo
identyczna wartosc.
W moim obecnym kompie wydajnosc pamieci to 890 MB/s a max. osiagnieta ok
930 ale xpek juz sie buntuje i sa to jakie "kingajxy" czy cos takiego.

Zreszta po przesiadce z nForca na Abita KT 600 mam subiektywne wrazenie, ze
kopm mi dziala lepiej i szybciej

Bogdan