Re: jaki chipset i pamięć do AMD Athlon

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 15:20:33 MET

> 1. nForce jako chipst maja nieco szybsze pamieci (dual DDR) ale znacznie
> wolniejszy kontroler dyskow ATA100, no i wszystkie maja slabosc do padania
> kosci biosu. POlecilbym tobie Abita KV7 na KT600 - plyta jest rewelacyjna,
Pierwszy raz sie spotkalem ze stwierdzeniem ze nforcy maja wolnieszy
kontroler ATA . Moglbys to jakosc umotywowac. Masz moze na mysli problemy
ze sterownikami ide, czy problem sprzetowy ?
Z padaniem kosci biosu , z tego co wiem, to glownie maja problemy asusy i to
podobno dlatego ze nie do konca trzymali sie specyfikacji nvidii. Na forach
Abita i Gigabyta nie spotkalem sie raczej z duza iloscia postow o samoistnym
padnieciu biosu .

> 2. Roznica miedzy "normalnymi" pamieciami a "markowymi" tymi tanszymi jest
> znaczna korzysc i to na rzecz"normalnych" - sa ok 20-30 % szybsze kup
sobie
> pamieci np: eliksira bedzie spoko, dobrze by bylo je przedtem sprawdzic
np:
> GoldMEM-em na Abicie powinne miec cos ok 850 MB/s a nawet wiecej.

Hmm, to tez mnie ciekawi. O tym ze "normalne" pamieci sa szybsze mowisz na
podstawie jakis konkretnych testow.

Pozdrawiam