Re: Karty telewizyjne, video itp

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 01:07:15 MET

schedar wrote:

> Czym sie roznia nastepujace podzespoly komputera:
>
> karta telewizyjna
> tuner tv
Zazwyczaj tak się określa tradycyjne karty PCI służące do odbioru
naziemnej/kablowej telewizji.

> karta sat
pewnie to samo co karta dvb

> karta video
to raczej nie ma związku z telewizją, niektórzy tak mówią na kartę
graficzną.

> karta dvi

Na twoim miejscu googlałbym raczej za DVB, ale z grubsza jest to to, o
co ci chodzi - karta PCI do odbioru programów z satelity.

> Co z powyzszego kupic i jakimi parametrami sie kierowac jezeli zamierzam
> nagrywac filmy z telewizji publicznej i satelity[astra,eutelsat].

Do publicznej potrzebowałbyś tradycyjnego tunera, do satelity karty DVB.

> Chcialbym rowniez miec mozliwosc nagrywania filmow z kanalow
> anglojezycznych, na ktorych puszczaja filmy bez reklam - sa wogole takie
> kanaly? i jaki jest najtanszy sposob aby otrzymac do nich dostep? czy trzeba
> kupowac dekoder i abonament np. canal+,cyfra,wizja czy mozna zdekodowac
> sygnal przy pomocy jednej z powyzszych kart(nie wiem ktorej) i odpowiedniego
> programu

Jeśli jesteś w stanie zrozumieć po słowacku, to mnóstwo pożytecznej
wiedzy znajdziesz tu: http://multidec.host.sk, a jak po niemiecku - to
tu: http://www.tv-karte.net.

Co do filmów z kanałów anglojęzycznych - możesz zapomnieć, chyba że
trafisz na niemiecką stację nadającą akurat 2-języcznie. Jak zapewne
wiesz, większość ciekawych kanałów jest zakodowana, tak więc albo musisz
mieć abonament w cyfrze+, albo kupić zagraniczne karty Pay-TV. W
praktyce jest to niemal niemożliwe (nie sprzedają klientom z innych
krajów), niektórzy ratują się więc podrabianymi kartami albo programami
w stylu MultiDeca i rozmaitymi generatorami kluczy itp. Sam tego nigdy
nie robiłem, więc więcej nie pomogę...

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com