Re: Karty telewizyjne, video itp

Autor: Kyniu (kyniu_at_WYTNIJ_TO.poczta.fm)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 01:39:26 MET

On Wed, 7 Jan 2004 23:41:13 +0100, "schedar" <schedar_at_NOSPAMop.pl> wrote:

>karta telewizyjna
>tuner tv
>karta sat
>karta video
>karta dvi

Karta telewizyjna i tuner tv to urzadzenia pokrewne. Karta zawsze jednoznacznie
wskazuje ze jest to urzadzenie wewnetrzne, czyli ma postac karty PCI (tudziez
AGP jesli jest zintegrowana z karta graficzna). Tuner TV moze byc niezaleznym
urzadzeniem zewnetrznym podpinanym wprost do monitora i nie wymagajacym
wlaczania komputera by ogladac telewizje.

Karta SAT zastepuje tuner satelitarny - to taka karta telewizyjna do ktorej
zamiast anteny czy kablowki podpinasz antene satelitarna i ogladasz programy z
satelity.

Karta VIDEO to karta wyspecjalizowana do obrobki materialu video - ma wejscia i
wyjscia video, pozwala zgrac material na HDD, obrobic, zmontowac, dodac efekty,
etc i zgrac na kasete. Z racji dostepnosci kamer cyfrowych i popularnosci zlacza
FireWire na dzien dzisiejszy mzoan ja uznac za staroc.

Karta DVI czyli cyfrowego video to w najpowszechniejszej postaci FireWire.

>Co z powyzszego kupic i jakimi parametrami sie kierowac jezeli zamierzam
>nagrywac filmy z telewizji publicznej i satelity[astra,eutelsat].

Teraz juz chyba znasz odpowiedz.

Kyniu

--