Re: CPUID Pytanie do wiedzacych

Autor: Tomasz Potega (shadow_at_manta.univ.gda.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 23:32:58 MET

Sardo de Nunspa <sardo_at_ty146.internetdsl.tpnet.pl> wrote:
> Dzieki wielkie!!

no problem

> Rozwiewajac wszelkie mrok mojego pytania chodzilo o CPUID procesora lub jak
> kto woli numer wydania.

tu tez musisz uwazac na nazewnictwo ;)

> Jesli CPUID bylo by inne niz powinno byc mozna domniemywac ze plyta zle
> rozpoznaje proca (czy sie myle???)

wartosc cpuid zwracana jest przez procesor - to znaczy plyta zawsze powinna
poprawnie pokazywac cpuid (numer!), ale niekoniecznie musi dopasowac do tego
oznaczenie slowne i parametry.

> ale jak widze plyta poprawnie rozpoznaje bo cpuid wynosi 06A0h, a watek z
> napieciami coz tlumaczylem Szanownemu Trzmielowi po co mi ten "dziwny" numerek
> skoro moge zobie wszystko przeczytac z nr na procku.

no jesli nazwa (Athlon XP bla bla bla) jest ok, to plyta zdecydowanie
obsluguje procesor. nazwa ta jest programowana po starcie wlasnie przez
bios.

nie wiem, o co chodzilo z napieciami, ale jesli o lekkie jego podwyzszenie
wzgledem wartosci nominalnych - to normalna praktyka producentow plyt.
sprzet dzialac moze troche stabilniej, uzytkownicy sie ciesza, etc ;)
liczyc nalezy sie tez z kiepsko kalibrowanymi czujnikami napiecia.

pozdrawiam,
shadow