Re: Twardziel uszkodony logicznie?

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 09:23:29 MET

Użytkownik "Tygrysek" <ty-grysek_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mieszałem trochę na poziomie sektorów, odtwarzałem sektor po sektorze
> obrazy innych dysków (o innej liczbie głowic, sektorów i cylindrów).
> Efekt jest taki, że fdisk jak rozpoczyna sprawdzanie spójności dysku
> - staje na 0%, dysk ciągle mieli i nic się dalej nie dzieje. W XP
> natomiast jest wszystko OK - zakłada partycje i formatuje. Ale taki
> zabieg pod XP nie zmienia stosunku fdiska do tego twardziela - fdisk
> partycję widzi, usuwa, ale załozyc się nie da ("sprawdzanie spójności
> dysku - 0%"). O co tu chodzi? Jak ozywić ten dysk dla Win 9x ?

Uważasz więc, że fdisk to szczyt możliwości programistów? ;-)

Zapuść np. Ranish Partition Manager. Ten niewiele większy od fdisk.exe
program - w odróżnieniu od fdisk - ma już wbudowaną przyzwoitą kontrolę
spójności partycji i bootsektorów partycji. Popatrz, co powie.

> Mam programik (własnego autorstwa), który zeruje po kolei wszystkie
> sektory HDD. Sprawdzony setki razy - nigdy mnie nie zawiódł, ale w
> przypadku tych dysków zgłasza bład 4 - sektor nie odnaleziony. Dyski
> oczywiście przed zabawą były sprawne. Nie mam w biosie opcji
> formatowania niskopoziomowego - myślićie że taki zabieg mógłby pomóc?

 Formatowanie niskopoziomowe - wykonujące w rzeczywistości zwykłe
zerowanie sektorów - wykonasz np. programem diagnostycznym ściągniętym
ze strony producenta dysku. Tylko po co.... w rzeczywistości powinno
wystarczyć zwykłe wyzerowanie tabeli partycji np. tym: MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/