Twardziel uszkodony logicznie?

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 09:04:51 MET

Witam!

Bawiłem się dwoma starymi twardzieliami (Caviar 420MB i 340MB) - mieszałem
trochę na poziomie sektorów, odtwarzałem sektor po sektorze obrazy innych
dysków (o innej liczbie głowic, sektorów i cylindrów). Efekt jest taki, że
fdisk jak rozpoczyna sprawdzanie spójności dysku - staje na 0%, dysk ciągle
mieli i nic się dalej nie dzieje. W XP natomiast jest wszystko OK - zakłada
partycje i formatuje. Ale taki zabieg pod XP nie zmienia stosunku fdiska do
tego twardziela - fdisk partycję widzi, usuwa, ale załozyc się nie da
("sprawdzanie spójności dysku - 0%"). O co tu chodzi? Jak ozywić ten dysk
dla Win 9x ?
Mam programik (własnego autorstwa), który zeruje po kolei wszystkie sektory
HDD. Sprawdzony setki razy - nigdy mnie nie zawiódł, ale w przypadku tych
dysków zgłasza bład 4 - sektor nie odnaleziony. Dyski oczywiście przed
zabawą były sprawne. Nie mam w biosie opcji formatowania niskopoziomowego -
myślićie że taki zabieg mógłby pomóc?

Pozdrawiam
Tygrysek