Re: WD, Maxtor, Segate rozne opinie...

Autor: garibaldi (garibaldijk_at_tlen.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 21:26:56 MET

> era Sata Silicon Image na plytach ktory jest monowany.. transfer przy roznych ustawieniach klastra wyraznie mniejszy od samego dysku.. potem mniej wiecej tak samo Maxtor i WD ... z naciskiem na Maxtora. Tyle moich odczuc. Moze komus to pomoze w wyborze hdd a jak nie to niech idzie do next posta :)))
>
> barracuda.7 sata to pomylka.
> http://www.konta.plo.pl/phyton/razem.jpg
> porownanie odczytu mojego systemowego WDcaviara 80JB z barraka Sata ... :)
> --
> Pozdrowienia!
> Phyt0n

Kolego Phyt0n :) musze cie zmartwic troszke. Tak bardzo lubiany przez was test HDtach mierzy tylko liniowa predkosc odczytu dysku (gdzies o tym czytalem) co sprawia ze jest on bardzo niewiarygodny. Dla laikow jest spoko mozna szybko pokazac w przyblizeniu co dysk potrafi. Az sie dziwie ze czesc duzych serwisow uzywa tego programu. JEsli chodzi o wydajnosc dyskow to najlepszy jest Winbench99. Gdzies wyczytalem ze tkz profesjoonalisci na nim tylko sie wzoruja. I chyba maja racje... Sprawdzalem metoda prob i pledow wczytywanie danych z dysku do pamieci i dane praktycznie odpowiadaly wynikowi jakie ten program pokazuje a w porownianiu z hdtachem czasem wynik byl rozny o 40% !!!!. Jak chcesz to ci udostepnie wykresy dla maxtora, raid 0 i IBMa zrobionymi tymi programami to sie sam przekonasz !!!
Pozdrawiam