Re: Jaka karta dzwiekowa

Autor: stefe (stefe_at_wpKASUJTO.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 09:56:05 MET

Dnia 2004-01-29 02:31, Pafnucy napisał(a):
> Mam zamiar kupić kartę dźwiękową i zastanawiam się którą wybrać.
> Potrzebna jest mi głównie do słuchania muzyki i oglądania filmów. [...]
>
> Wytypowałem następujące modele na początek (ceny z sirius.pl):
> - Sound Blaster LIVE Player 5.1 PCI OEM - cena: 144 zł
> - Sound Blaster Audigy ES OEM - cena: 203 zł
> - Hercules Fortissimo III 7.1 - cena: 229 zł
> - Gainward Hollywood_at_Home 7.1 - cena: 239 zł
>
> Ostatnia karta jest na chipie VIA Envy 24HT - podobno niezły ale
> sterowniki są kiepskie.
>
> Jak się sprawuje Hercules?

> [...]
Napisze co wiem z wlasnego doswiadczenia, przez kilka lat uzywalem kart
SBlive! Byly egzemplarze value, 1024, 5.1... wszystkie graly bez
wiekszych roznic... roznily sie raczej wyposazeniem. No i z tego co
zauwazylem value (te pierwsze jeszcze z 98 roku) byly najlepiej wykonane.
O audigy tylko czytalem (nie mialem stycznosci z ta karta), ze jakosc
dzwieku nie rozni sie zbytnio od liva.

Od jakiegos czasu uzywam Herculesa F3... karta ma wyraznie ladniejsza
jakosc dzwieku od SBlive! Emituje sporo mniej szumow. Wiec warto
doplacic pare zloty do herca... i kupowalem go pare mieisiecy temu za
chyba 216... w sirrusie. Do karty dolaczony jest tez PowerDVD, ktory
potrafi odtwarzac dzwiek 7.1... moze nie jest to potrzebne, ale jak sie
chce uzywac legalnie oprogramowania to juz odpada wydatek na wcale nie
tani PowerDVD... a do wiekszosci sprzetu dolaczana jest wersja 2.1

Karta Ginwarda... na papierze wyglada swietnie, ale jak jest w praktyce?
Nowa karta i malo ludzi ja jeszcze ma... lepiej troche poczekac na
opinie jak to jest w praktyce albo kupic cos sprawdzonego :-) herculesa :-)

--
Pozdrawiam *stefe*
*GG* 1343214 *ICQ* 153770834