niewidzialne 50 GB

Autor: Grzegorz (niemamadresu_at_yahoo.com)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 13:39:59 MET

Był sobie dysk Seagate Barracuda 80 GB i płyta Sis 620. Płyta go nie chciała, zablokowałem więc
pojemność do 32 GB na zworce -- działa. Zainstalowałem WinXP. Za jakiś czas przyszła mi ochota na
odblokowanie niewidzilanych 50 GB. Pytanie jak to zrobić ale BEZ UPGRADU BIOSA I BEZ UTRATY
ZAWARTOŚCI DYSKU ? (Zakup kontrolera (IDE ?) też nie wchodzi w grę gdyż prawdopodobnie za parę
miesięcy komputer i tak będzie wymieniany.)

Stan obecny:
Dysk 1 (8 GB) -- Win98 (w MBRze -- bootloader WinXP )
Dysk 2 (80 GB) -- WinXP
BIOS -- niestety numeru nie znam

Nie chcę upgradować bo po pierwsze nigdy tego nie robiłem a po drugie to nie mój komputer i jak coś
źle pójdzie to będzie niedobrze. Próbowałem Programu Seagata -- disk starter edition. Ma on coś co
się nazywa DDO (disk cośtam overlay) co pozwala windowsowi zobaczyć niewidzialne dla Biosu
gigabajty. Niestety nie chce on mi tego DDO zainstalować bez partycjonowania dysku...
Nie wiem też czy to całe DDO nie namiesza w MBR tak że niczego nie uruchomię...

Tak na marginesie: czy ktoś w ogóle używał tego czegoś i może powiedzieć jak to działa w praktyce ?
(Czy trzeba jakąś dyskietkę w napędzie trzymać itp. ?)

Próbowałem programu Ontracka ale... wygląda identycznie jak ten od Seagate'a. Chyba kupili tego Disk
Managera od Ontracka.

Gdzieś wyczytałem że są jakieś szanse jeśli wpisać ręcznie parametry dysku... Są ??

--
Grzegorz