Re: niewidzialne 50 GB

Autor: Patefoniq (spam_tutaj_at_interia.pl)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 14:08:33 MET

"Grzegorz" <niemamadresu_at_yahoo.com> wrote in message
> Był sobie dysk Seagate Barracuda 80 GB i płyta Sis 620. Płyta go nie
chciała, zablokowałem więc
> pojemność do 32 GB na zworce -- działa. Zainstalowałem WinXP. Za jakiś
czas przyszła mi ochota na
> odblokowanie niewidzilanych 50 GB. Pytanie jak to zrobić ale BEZ
UPGRADU BIOSA I BEZ UTRATY
> [...]
>
> Nie chcę upgradować bo po pierwsze nigdy tego nie robiłem a po drugie
to nie mój komputer i jak coś
> źle pójdzie to będzie niedobrze. Próbowałem Programu Seagata -- disk
starter edition. Ma on coś co
> się nazywa DDO (disk cośtam overlay) co pozwala windowsowi zobaczyć
niewidzialne dla Biosu
> gigabajty. Niestety nie chce on mi tego DDO zainstalować bez
partycjonowania dysku...
> Nie wiem też czy to całe DDO nie namiesza w MBR tak że niczego nie
uruchomię...

> Tak na marginesie: czy ktoś w ogóle używał tego czegoś i może
powiedzieć jak to działa w praktyce ?
> (Czy trzeba jakąś dyskietkę w napędzie trzymać itp. ?)
>
> Próbowałem programu Ontracka ale... wygląda identycznie jak ten od
Seagate'a. Chyba kupili tego Disk
> Managera od Ontracka.
>
> Gdzieś wyczytałem że są jakieś szanse jeśli wpisać ręcznie parametry
dysku... Są ??

Ale kolega kombinuje pod gore... A co takiego zlego moze wydarzyc sie
przy uaktualnianiu BIOSa? Chyba, ze Ci padnie zasilanie, ale w takim
razie proponuje pozyczyc sobie na ta chwile jakis UPS. Dla mnie
osobiscie softowa zabawa w dodawanie partycji i/lub jej przesuwanie, to
paranoja... Zdejmij partycje FDiskiem i zaloz od nowa za pomoca tego
narzedzia seagatowego. A i tak radze upgradeowac BIOS, bo od tych
kombinacji w koncu zabijesz dysk...

--
Pozdrawiam
Piotr Paszkowski