Re: CHIP -magazyn

Autor: strOOs (stroos83-CUT-_at_go2.pl)
Data: Thu 25 Dec 2003 - 23:30:15 MET

"Krzysztof Szatanik"
<dbl001.usun.dodatki.antyspamowe_at_bo.inaczej.nie.dojdzie.o2.pl> wrote in
message news:bsflaq$bcf$1_at_atlantis.news.tpi.pl...
> In news:bsfk3c$t0l$1_at_kujawiak.man.lodz.pl,

> Bo o ciekawostkach w sieci są najczęściej tylko krótkie wspomnienia z
> garstką zdjęć. A oklepane tematy są opisane bardzo drobiazgowo i na co
> drugiej stronie. Później takiemu redaktorzynie o wiele łatwiej napisać
> "swój" artykuł bez często elementarnej znajomości tematu na podstawie
> 10-20-100 innych dokładnych artykułów znalezionych w sieci.

No a z czego maja pisac, jak "ten swiat tak szybko sie zmienia, ze nadarzyc
sie nie da" i komu chce sie o ciekawostkach szukac - 5 minut na google i po
sprawie...

> Kiedyś ceniłem CHIP'a za dostarczanie sprawdzonych i dokładnych
> informacji dla osób trochę bardziej zaawansowanych, tak teraz przykro mi
> widząc jak ta gazeta ciągle obniża poziom IMHO starając sie dotrzeć do
osób
> początkujących kosztem tych bardziej zorientownych w temacie.

A w dodatku widac tendencje do wygrywania w testach firm niezawsze
najlepszych. Ogolnie wyglada to tak, jakby ten, co dal wiecej za reklame
latwiej wygrywal...
Pamietam takie przypadki z czasow gdy zanizano wyniki kart Riva TNT2 Vanta.
Na slabszym kompie niz w tescie wyniki byly o kilka, a nawet kilkanascie
klatek na korzysc komputera domowego.
To samo dzieje sie w pismach z innych dziedzin... Wiec po co maja byc te
testy, jesli i tak wygrywa ten, ktory najlepiej posmaruje?
W najnowszym numerze Chip'a byl test monitorow 17/19" do 100zl. Ja zakupilem
calkiem niedawno Fujitsu-Siemens (C900 bodajze) 19" za 694zl z groszami. A
najtanszy w tescie jest za 835, a polowa 17stek jest drozsza... Wiec moze
jednak jak testujemy tanie monitory, to niech one beda tanie, a nie wybrane
"z klucza" ;)
Dodatkowym "atutem" testu jest opis "wad monitora", czyli.... znieksztalcen
obrazu. Poduszki, trapezu itd, czyli tego wszystkiego, co mozna samemu w OSD
wyregulowac... I to zajelo autorowi artykulu cala strone. Test sam w sobie
zajal 9 stron, z czego 2 to reklamy, 2 to tabelki zestawien, 1 to opis
"wad", 1 rysunek monitora "od srodka". Do tego dochodza tabelki dodatkowe na
lacznie ponad 1 A4. Wiec na 9 stron testu mamy.... niecale 2 strony
tesktu....
N/C wedlug mnie:)