Re: LCD ? Jesli tak jakie ?

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Wed 24 Dec 2003 - 11:50:01 MET

"Kane" <k.choros_at_acn.waw.pl> wrote in message
> Czesc
> Mam pytanie. Zastanawiam sie nad kupnem monitora LCD, ale po
przewertowaniu
> archiwum grup nie wiem co o tym sądzic. Moze jakis szczesliwy posiadacz
> wypowie sie na ten temat. Monitora potrzebuje glownie do telewizji, filmow
> troche gier i pisanie maili. Nie wiem czy szybkosc dzialania tych
monitorow
> jest wystarczajaca zeby nie bylo smug w trakcie szybkich akcji na
> ekranie.Byl bym wdzieczny za opinie zytkownikow i sugestie na temat
> ewentualnych modeli.

Do telewizji i filmów ciągle jeszcze jednak lepsze są monitory CRT,
najlepiej z kineskopem Sony Trinitron albo Mitsubishi Diamandtron.
Mam ten drugi i... nie wyobrażam sobie, żeby można było na monitorze
osiągnąć lepszą jakość obrazu przy filmach. ;-)
Monitor LCD mnie trochę drażni, bo gdy oglądam film w zaciemnionym
pomieszczeniu, to na ekranie czarny nigdy nie jest czarny, matryca jest
cały czas podświetlona i to widać. Monitor CRT można ładnie ustawić,
że czarny będzie prawie zupełnie czarny i ciemniejsze sceny z filmów
wyglądają naprawdę ładnie.
Kurczę, pamiętam, jak kiedyś siedząc w kinie podziwiałem jakość
obrazu i myślałem, że na komputerze nigdy nie uzyskam podobnej,
ale od kiedy mam monitor NEC FE791SB, już nie mam takiego
wrażenia, jakość jest naprawdę podobna, tyle że oczywiście ekran
mniejszy.

Pozdrawiam,
Artur