Re: Do użytkowników MSI K7N2 DELTA-ILSR nF2 - problem z obsługą pamięci KINGSTON DDRAM 512MB KYR400X64C3

Autor: Wojtek Dzwonek (wojtek_dzwonek_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 Dec 2003 - 10:22:47 MET

> Podobno po 39 tygodniu blokowali mnożnik, ale niekoniecznie na taki
> trafiłeś.
> Numer tyg. jest podany na procku w drugiej lini np.: AQZFA 0335MPMW - (03-
> 2003r,
> 35- nr tyg.)

Nie chciało mi się ściągać coolera (a żaden program z których posiadam nie
pokazywał dokładniejszego opisu procesora), ale pobawiłem się Biosem i
ustawieniem mnożnika.
> Sprawdź w BIOS-ie stronę Frequency/Voltage Control i tam CPU Ratio.
> Domyślnie jest - [By H/V]. Jeśli nie jest szare to walnij Enter i tam są
> mnożniki.
> Jeśli się uda zmienić to możesz próbować.

Udało się, mnożnik przestawiałem z 11 na wyżej (do 13) ale oczywiście nic to
nie dało..

> Z tym, że jeśli masz teraz pamięci 333Mhz to lepiej chyba zostawić FSB na
> 333 i podnosić
> mnożnik, jeśli chcesz podkręcać.

Ustawienia w Biosie mam aktulanie 166 (najwięcej mogę ustawić 200, ale
komputer już nie wstaje :-(

Dziękuję za pomoc, Wesołych Świąt
Pozdrawiam Wojtek