Re: zamiana ntfs na 32

Autor: T. (cashu_at_wp.pl)
Data: Tue 23 Dec 2003 - 11:49:43 MET

Patefoniq wrote:
> "T." <cashu_at_wp.pl> wrote in message
>
> [ciach...]
> [ciach...]
>
> Wlasnie, kolega Michal Ci o tym pisal, a Ty sie upierasz... "(...)Nie
> porownuj nieporownywalnego(...)".
Czytaj uważnie. Kolega Michał powiedział że dyski na NTFS są szybkie jak
mają większe pojemności. Czyli jak mamy 2 takie same dyski to ten na NTFS
powinien być szybszy. O ile jest odpowiednio duży. No więc dysk 120GB uznaję
za odpowienio duży, a 25 GB to dla FAT32 też nie mało. Dodatkowo zaznaczyłem
że dyski (mechanicznie) są krańcowo różne a i tak nie pomaga to NTFSowi.
Największy dysk z FAT32 jakim się bawiłem to 80GB. Niestety nie dane było mi
go podłączyć z tą 120ka, więc moja opinia będzie mało miarodajna. Jednak
zgrywanie z tej 80ki na ww 40GB było szybsze niż z tej 120 z NTFS.
Rozumiem że chciałbyś porównywać np 2x120GB. Jeden na NTFS, 1 na FAT32. Ale
zrozum że jeśli dysk 7200 obr z NTFS nie może dogonić dysku 5400 to coś jest
nie tak.

> Jak mozesz porownywac partycje 25GB
> i 120GB?! Prosty przyklad. Masz dwoje ludzi. Wysylasz ich do hangarow.
> Jeden hangar ma powierzchnie 250 m2, a drugi 1200 m2. I daj im do
> znalezienia calkowicie losowo wybrane rzeczy, znajdujace sie w
> calkowicie losowo polozonych miejscach. Powiedz mi, ktory czlowiek
> szybciej cos znajdzie. Moze inaczej. Ktory czlowiek bedzie mial mniej
> do przeszukania?
Nie do końca. Dysk ma TAKĄ samą powierzchnię. Czy ma 100GB czy 10GB. Może
mieć tylko inną liczbę talerzy, ale głowica wykonuje te same ruchy przy
szukaniu. Czyli w dysku 100GB powinno być szybciej bo dane są bardziej
upakowane. Teoretycznie średnia różnica jest 10 krotna. Czyli 1 obrót dysku
10GB zbiera X danych a 1 obrót dysku 100GB zbiera 10*X danych.

T.